Felanmälan

Felanmälan gör du enklast genom att logga in på Mina sidor.

Vid akuta ärenden under kvällar och helger, ring 063 12 67 95

Gäller din felanmälan den kollektiva tv-tjänsten (grundutbudet) kontakta Telias kundtjänst på telefon 90 200.

Öppna och logga in på Mina sidor i ett nytt fönster.

Service och felanmälan

Saker som går sönder och tillhör lägenheten, har du rätt att få lagade. Felanmäl genast så skadan inte förvärras. Vår service omfattar felanmälan och reparationer. Dessutom ser vår personal till att hålla det rent i trapphus, på innegårdar och övriga i gemensamhetsutrymmen. Men tänk på att du som hyresgäst själv måste hjälpa till. Lär barnen att inte skräpa ner. Hjälp oss att se till att alla är rädda om växter och rabatter.

Gör själv!

Innan en felanmälan rapporteras uppskattar vi om du som hyresgäst själv har försökt åtgärda problemet först. Här kommer några enkla tips:

  • Luft - Om det är dålig ventilation kan du själv rengöra ventilerna från damm.
  • Temperatur - Om du upplever att det är kallt i lägenheten kan du först och främst börja med att sätta upp en termometer i mitten av lägenheten i brösthöjd för att mäta temperaturen. Temperaturen ska vara runt 20-21 grader celsius. Läs av temperaturen några gånger under dagen i minst 2 dagar.
  • Belysning - Hyresgästen ansvarar själv för all belysning i lägenheten. Om du inte kan byta belysning själv kan vi hjälpa dig mot en kostnad.
  • El - Om du inte har el i lägenheten kan du börja med att kolla så att det inte har gått någon säkring.
  • Brandvarnare - Innan du felanmäler att brandvarnaren inte fungerar så kan du börja med att byta batterier. Det är du som hyresgäst som tillhandahåller med nya batterier till brandvarnarna.
  • Köksfläkt - Gällande köksfläkten så kan du själv handdiska denna med varmt vatten och diskmedel innan du beställer ett nytt filter från oss.
  • Avlopp - Innan du felanmäler att det luktar från avloppet kan du själv rengöra avloppen. I badrummet kan du själv tömma vattenlåset i tvättstället samt i handfatet.

Exempel på akuta fel:

Avlopp - När risk finns för vattenskada (helt stopp) eller personskada.

El - Helt strömlös lägenhet eller skada på elledning.

Glas - Krossad glasruta. risk för personskada eller inbrott.

Vatten - Vatten strömmar ut från t.ex. ledning.

Vitvaror - Kyl, frys eller spis helt ur funktion.

Skadegörelse - Skada på fast egendom som innebär risk för personskada eller inbrott.

Upplåsning - OBS! efter arbetstid debiteras kunden en kostnad på 1000 kr, legitimation krävs.