Nu har alla våra hyresgäster möjlighet att påverka standarden i sin bostad
Från och med den 1 januari 2022 kan alla hyresgäster beställa olika tillval för att höja standarden i sin lägenhet.
Tillvalsprogrammet erbjuder flera åtgärder, från lite enklare saker som dörröga och handdukstork till tvätt- eller diskmaskin. Kostnaden för tillvalet läggs därefter på månadshyran och blir permanent. Möjligheten lanserades i januari 2021 och har erbjudits i etapper för att kunna hantera beställningar och installationer i rimlig tid. När den sista etappen inleds i januari kommer alla hyresgäster ha möjlighet att beställa personliga tillval.
Peder Lemon, underhållschef berättar de flesta beställningar och installationer har kunnat genomföras enligt planerna även om pandemin orsakat en del fördröjningar i leveranserna.
- Diskmaskin är fortfarande det populäraste tillvalet och det som våra hyresgäster efterfrågar mest - tätt följt av egen tvättmaskin, berättar Peder Lemon.
Tillvalsprogrammet har utvärderats kontinuerligt under året och att möjligheten nu kommer att omfatta samtliga hyresgäster är en del i Krokomsbostäders målsättning att erbjuda bekvämt och prisvärt boende.
- Det känns bra att vi innan årets slut kan erbjuda vårt tillvalsprogram för samtliga hyresgäster, säger Linus Ekqvist, vd Krokomsbostäder. Utbudet av tillval ska nu ses över regelbundet för att säkerställa att vi har de tillval som är efterfrågade och bidrar till ökad trivsel bland våra hyresgäster.
Hyresgäster som nu är aktuella för tillval i den sista etappen kommer att få information om tillval i sin brevlåda under december. I januari blir det möjligt att beställa.
Mer information om vilka tillval som erbjuds och hur du beställer hittar du här: