Medarbetare till kundservice

Som medarbetare i vår bobutik sköter du den dagliga kontakten med våra hyresgäster samt bostadsökande.

Krokomsbostäder AB är ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun. Vi erbjuder ett schyst boende till alla oavsett fas i livet. Vi är Krokoms kommuns största hyresvärd och ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta.
Vi söker nu en medarbetare till vår bobutik i Krokom. Bobutiken ingår i en administrativ arbetsgrupp om totalt sex personer som leds av företagets ekonomichef. 

Arbetsuppgifter

Som medarbetare i tvår bobutik, blir du en av tre medarbetare som arbetar med de dagliga kontakterna med befintliga hyresgäster samt bostadssökande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utifrån bolagets uthyrningspolicy arbeta med uthyrning, uppsägningar, förturer och byten av lägenheter och bilplatser. Du planerar och medverkar vid aktiviteter och möten med hyresgäster och deltar i små och stora utvecklingsprojekt samt ger intern service till övriga medarbete.

Vem är du?

För att trivas i rollen måste du gilla att ha många kundkontakter såväl via personliga möten, digitala möten och via telefon. Du bör behärska svenska språket i både tal och skrift. Du bör ha god förmåga i att arbeta självständigt, vara flexibel och ta egna beslut inom givna ramar..

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Du har god vana av att arbeta i administrativa datasystem. Krokomsbostäder strävar efter att utveckla det digitala arbetssättet så goda kunskaper i Microsoft 365 är meriterande.

Upplysningar

Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuell.

Kontakt

Pär Malmrot, ekonmomichef, 0640 164 63

Fackliga företrädare nås via kommunens växel

Ansökan

Sista ansökningsdag är den17 januari 2022

Här gör du din ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Krokomsbostäder AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare.