Vanliga frågor

Här kan du ta del av de vanligaste frågorna och svaren på dem

Om TV, bredband och internet

Hur beställer jag?
Beställning görs enklast via Zitius webbportal www.qmarket.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Det går även att kontakta Qmarket via telefon för att kunna få information, rådgivning och beställa, 08 578 804 44.

Påverkar det hyran?
Krokomsbostäder och Hyresgästföreningen är överens om att kvitta det lägre grundutbudet för TV med kostnaderna för bredbandsinstallaationerna. Resultatet blier att varken förändringen av TV-ubudet eller bredbandsinstallationerna kommer att påverka hyran för hysesgästen.Alla övriga abonnemang av tjänster med olika innehåll är hyresgästernas eget val. Det kan vara internet-, telefon- och TV-tjänster och priset varierar från cirka 35 till 700 kronor i månaden, beroende på de extratjänster hyresgästen väljer.

Vad innebär digital-TV för mig?
För att titta på TV behövs en digitalbox. Grundutbudet ingår i hyran och är tillgängligt för alla men antlet kanaler i grundutbudet minskas till följande sex kanaler: SVT1, SVT24, TV4, Barnkanalen och Kunskapskanalen.För att få tillgång till fler kanaler måste du teckna dig för ett abonnemang via portalen www.qmarket.selänk till annan webbplats

Hur får jag tag i en digitalbox?
Krokomsbostäders grundutbud för digital-TV kommer från och med den 1 januari 2017 att levereras av Telia. Då ingår en digitlbox som distribueras ut till varje lägenhet.

Vad kostar digitalboxen?
TV-boxen för grundutbudet tillhör lägeneten och är gratis. Tillägsbeställningar i Telias programutbud kan göras via boxen men då till en merkostnad. Om hyresgästen väljer en annan leverantör för ett utökat TV-utbud och leverantören erbjuder en box i abonnemanget, så är denna hyresgästens åtagande och egendom. Observera att varje TV i hushållet behöver en egen box om det ska vara möjligt att titta på olika kanaler samtidigt.